fbpx

Lesbezoek


✓Aandacht voor borging          ✓ 13+ jaar ervaring          ✓ CRKBO & NRTO gecertificeerd

Vraag vrijblijvend
een offerte aan


✓ Beoordeeld met een 8,9         
✓ 10+ jaar ervaring         
✓ CRKBO & NRTO gecertificeerd

Gemiddelde
beoordeling

8.9

Lesbezoek

Bij September Onderwijs bieden we verschillende opties voor een lesbezoek aan. Lees hieronder hoe je lesbezoek het beste in kunt zetten op jouw school.


Lesbezoek voorafgaand aan een cursus

Wil je voorafgaand aan een cursus een goed beeld krijgen van waar alle deelnemers staan in hun ontwikkeling? Om dit te bepalen, vindt eerst een zogenaamde nulmeting plaats. De trainer bezoekt een les van elke deelnemer, bespreekt de waarnemingen met de docent en samen stellen ze de leerbehoefte vast voor de trainingsreeks. De inhoud van de cursus wordt op maat aangepast om goed aan te sluiten op de resultaten van het leerbehoefte-onderzoek. Dit zorgt ervoor dat de inhoud altijd goed aansluit op de wensen van de docenten.

Lesbezoek als 1 op 1 coaching

1 op 1 coaching is bestemd voor alle docenten die met behulp van een coach willen werken aan een persoonlijk leerdoel op het gebied van leerlingen begeleiden of lesgeven. Heb jij behoefte om feedback te ontvangen op jouw onderwijsvoering/manier van lesgeven en om een goed beeld te krijgen van waar jij staat in jouw ontwikkeling? Een lesbezoek is hier de perfecte manier voor!

Lesbezoek voor borging

Om te zorgen dat al het geleerde goed blijft hangen, is het essentieel dat collega’s feedback krijgen in de praktijk. Het is daarom belangrijk dat de docentcoaches/kartrekkers feedback gaan geven in de lessen van collega’s. Dit lesbezoek is onderdeel van onze module Borging. Wil je meer weten? Bekijk hier meer informatie over borging.

Waarom kiezen voor September?

CRKBO & NRTO gecertificeerd

Maatwerk

Praktische onderwijstips

10+ jaar ervaring

Borging

Download de gratis brochure

Ga voor meer groeigeluk bij jou op school. Vraag onze brochure boordevol cursussen en trainingen aan.

Ontwikkelen met een glimlach

Wij zijn September: een trainings- en coachingsbureau met ruim 13 jaar ervaring in de onderwijssector op scholen door heel Nederland. Wij helpen jou of jouw team te ontwikkelen op een manier die past. Geen standaardopleiding, maar praktijkgerichte trainingen waar je morgen mee verder kunt. We richten ons daarbij vooral op alles dat al wél werkt: altijd een positieve benadering, met aandacht voor het individu.

Onze expertise

Didactisch Coachen

Didactisch coachen geeft leerlingen meer eigenaarschap zodat zij én docenten met plezier naar school gaan.

Differentiëren

Kennis over verschillende vormen van differentiatie en hoe je dit kan toepassen om leerlingen de ruimte te geven voor hun eigen aanpak.

Formatief handelen

Formatief handelen (formatief evalueren) kan bijdragen aan betere leerprestaties, hogere motivatie en meer eigenaarschap bij leerlingen.

Oplossingsgericht werken

Deze aanpak richt zich op het identificeren van de sterke punten en hulpbronnen van leerlingen om oplossingen te vinden voor hun uitdagingen.

Feedback geven

Feedback is een krachtig hulpmiddel om de motivatie van leerlingen te vergroten. Het is essentieel om feedback op een positieve en ondersteunende manier te geven

Groeimindset

Door te benadrukken dat intelligentie en vaardigheden kunnen groeien door inspanning en toewijding, worden leerlingen aangemoedigd om uitdagingen aan te gaan.

Reviews

Fijn dat ze handvaten gaf en we met de groep open gesprekken konden voeren. Uiterst praktisch deze bijeenkomst. Eigen inbreng werd gewaaardeerd. Fijne duidelijke training met open inbreng.

Mirjam

Leuke en leerzame opdrachten en energieke uitleg. Goede handvatten. Leuke training, aanrader.

Peter – docent

Leuke en goede training die praktisch toepasbaar is! Goede uitleg, leuke werkvormen en zet aan tot actieve participatie. Goede training! Zeker ook voor anderen aan te bevelen.

Marijn – docent

“Heel sterke cursusleider, super inspirerend en in een hoog tempo nieuwe werkvormen aangeboden. Als er vervolg in dit onderwerp zou bestaan wel, en als er op deze manier een cursus differentiëren zou bestaan, zou ik die ook willen volgen.”

Hermen – docent