030 265 7658 September Onderwijs

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Over onze incompany trainingen

Hoe pakken jullie een incompany traject aan?

In een persoonlijk gesprek bij jou op school verkennen we jouw ontwikkelbehoefte en vraag. Het liefst halen we input op uit het hele team, door met een leerbehoefteformulier vragen te stellen over de uitdagingen en problemen uit hun praktijk. Zo brengen we in kaart hoe we samen het beste resultaat weten te bereiken.

Op basis van deze input stellen we een programma samen, gebaseerd op de cursussen en trainingen uit ons aanbod. Zo sluit het programma altijd goed aan op de wensen en behoefte van de school.

Wanneer je enthousiast bent over het programma is er de mogelijkheid om praktische wensen met betrekking tot de uitvoering door te geven. We plannen samen de training in op momenten die voor de school goed uitkomen. Zo stellen we het intern programma samen in goed overleg.

Lees hier meer over onze incompany trajecten

De incompany training die ik zoek staat niet in jullie aanbod. Wat nu?

Ben je op zoek naar een specifieke incompany training, maar kan je deze niet terugvinden in ons aanbod? Geen probleem! Vertel ons jouw unieke ontwikkelvraag, dan vertalen wij deze naar een ontwikkeltraject op maat. We stellen samen je programma vast, zodat deze past bij de cultuur, doelstellingen en uitdagingen van jouw team.

Interesse?
Bekijk onze informatiepagina incompany trainingen en/of bekijk ons incompany aanbod.
Of neem contact op met onze opleidingsadviseur Tom via 0647786344 of
tom@septemberonderwijs.nl.

Is het mogelijk om een individuele cursus incompany te volgen?

Al onze individuele cursussen kunnen ook  incompany gegeven worden. Hierbij zullen we de inhoud van de cursus aanpassen op de unieke ontwikkelvraag vanuit jou en  jouw team. Zo past de inhoud van de training nog beter bij de cultuur, doelstellingen en uitdagingen van jouw team.

Interesse?
Bekijk onze informatiepagina incompany trainingen of bekijk ons incompany aanbod.
Of neem contact op met onze opleidingsadviseur Tom via 0647786344 of
tom@septemberonderwijs.nl.

Wat kost een incompany training?

Wat de kosten zijn van een incompany training, is volledig afhankelijk van de trainingsbehoefte. Is er bijvoorbeeld behoefte aan een langer traject met  meerdere coachgesprekken? Of past een korte cursus met een enkel coachgesprek beter bij de ontwikkelvraag van jouw team?

Sparren over welk traject het beste past bij de ontwikkelvraag van jouw team? En benieuwd welke kosten hieraan verbonden zijn?
Neem dan gerust contact op met onze opleidingsadviseur Tom via 0647786344 of tom@septemberonderwijs.nl.
Of vraag kosteloos een vrijblijvende offerte aan via ons
offerteformulier.

Kan een incompany op korte termijn plaatsvinden?

Op korte termijn een training organiseren? Wij denken graag met je mee en zijn flexibel in onze planning. Neem gerust contact op met onze opleidingsadviseur Tom via 0647786344 of tom@septemberonderwijs.nl.

Over jouw inschrijving

Kan ik mijn inschrijving annuleren?

Natuurlijk hopen we dat dit niet nodig is, maar het is mogelijk om voor je deelname je inschrijving te annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op via (030) 265 76 58.  

Ik weet nog niet zeker of ik kan deelnemen. Kan ik me optioneel inschrijven?

Ja, dit kan zeker! Via de optie knop op een van onze individuele trainingspagina’s kan je alvast vrijblijvend een plaats reserveren bij jouw training naar keuze. Deze optie kan je op elk moment kosteloos annuleren.   

Kan ik samen met mijn collega in een groep geplaatst worden?

Met zijn tweeën meedoen is natuurlijk gezelliger dan alleen. Daarom denken we graag met jullie mee. Bel ons via (030) 265 7658, dan kijken we samen naar de mogelijkheden. 

De training is al gestart maar ik wil toch nog graag meedoen, is dat mogelijk?

Geen zorgen! Het is namelijk vaak nog mogelijk om aan te sluiten bij een cursus die al begonnen is. Meer weten? Neem gerust contact met ons op via (030) 265 7658 of mail naar info@septemberonderwijs.nl

Ik kan niet deelnemen op de dagen waarop de trainingen plaatsvinden, wat nu?

Passen onze trainingen niet in je planning? Neem gerust contact met ons op, dan denken we met je mee. Bel (030) 2657658 of mail naar info@septemberonderwijs.nl.

Waar vindt mijn training plaats?

De trainingen voor individuele inschrijving vinden plaats op de volgende locaties:
– Rotterdam: Wijnhaven 36  – 3011 WS Rotterdam
– Amsterdam: Kromme Waal 9 – 1011 BS Amsterdam

Kan ik bij mijn inschrijving gebruik maken van een subsidie?

In sommige gevallen kan je als docent gebruik maken van een subsidie.
Wil jij weten of je in aanmerking komt voor één van de subsidies? Neem dan gerust contact met ons op via (030) 265 76 58 of info@septemberonderwijs.nl. Dan helpen we je graag verder!

Wat gebeurt er nadat ik me heb aangemeld voor een training?

Je ontvangt eerst een officiële bevestiging per mail. Vervolgens ontvang je drie weken voordat je training van start gaat een mailtje van ons met praktische informatie. In dit mailtje staat bijvoorbeeld de data van de training, wie je trainer is en waar je training zal plaatsvinden.

Wanneer je al eerder vragen hebt of wij je ergens anders mee kunnen helpen, neem dan gerust contact met ons op. Je kan ons bereiken via (030) 265 76 58 of via info@septemberonderwijs.nl.  

Over jouw deelname

Hoe gaan jullie om met eventuele niveauverschillen binnen een groep?

Voorafgaand aan de start van een training brengen we de leerbehoefte van de deelnemers in kaart aan de hand van een online vragenlijst. Hierdoor merken we eventuele niveauverschillen in de groep al voor de start van een training op. In het ontwerp van de training kunnen we daardoor rekening houden met deze verschillen in kennis en ervaring, waardoor deze goed aansluit op de wensen en behoeften van de groep.

Wat is een coachgesprek en waarom is het een onderdeel van mijn training?

Een coachgesprek is een één-op-één gesprek met jouw trainer/trainster. Tijdens dit gesprek wordt je door de trainer gecoacht om je persoonlijke leerdoelen te behalen. Deze persoonlijke leerdoelen stel je vast voordat je aan het coachtraject begint.

Wij geloven dat je door middel van coaching het maximale uit elke training haalt. Meer lezen over de kracht van de combinatie van coaching en training? Bekijk dan onze informatiepagina coaching.   

Hoeveel coachgesprekken voer ik tijdens mijn deelname?

Het aantal coachgesprekken dat je tijdens je training voert, hangt af van het type training dat je volgt. Bij een 3-daagse cursus voer je één coachgesprek. Wanneer je een 8-daagse cursus volgt, voer je in totaal drie coachgesprekken.

Volg je een training bij jouw op school? Bij een incompany traject is het programma flexibel, waardoor het aantal coachgesprekken per training kan variëren.  

Waar en wanneer ontvang ik mijn studiemateriaal?

We mailen voorafgaand aan de trainingsmiddagen het onderwerp en doel van de middag en aanvullende informatie in de vorm van achtergrondliteratuur of video’s. Na de bijeenkomsten krijg je de presentatie en transferactie per mail toegestuurd.

Voor intensievere trainingen maken we met alle deelnemers een WhatsApp-groep aan. Dit is bedoeld om praktische en organisatorische vragen te kunnen stellen.

Waar kan ik het gebruikte trainingsmateriaal terugvinden?

Na de gezamenlijke bijeenkomsten ontvang je van ons een mail met daarin een link naar het gebruikte trainingsmateriaal. Deze link stuurt je mee naar een online omgeving waarin je al het gebruikte materiaal terug kan vinden.

Ontvang ik een certificaat na afloop van de training?

Aan het einde de training ontvang je een officieel certificaat van deelname. Voor het ontvangen van je certificaat dien je te voldoen aan een aantal vereisten met onder andere betrekking tot je aanwezigheid.

Wat is een leerbehoefteformulier?

We vinden het belangrijk dat onze trainingen aansluiten op jouw wensen en specifieke leerbehoefte. Voorafgaand aan de start van een training brengen we de leerbehoefte van de deelnemers in kaart aan de hand van een online vragenlijst. Op die manier sluit een training goed aan op de punten waarop jij en/of je team zich verder wil ontwikkelen.

Wat is een transferactie?

We vinden het belangrijk dat wat  je bij ons in de training leert, je de volgende dag direct kan toepassen in de praktijk. Daarom vragen we je om na iedere bijeenkomst een transferactie te doen. Dit is een persoonlijke leeractie die je samen met je coach samenstelt, uitdiept en vervolgens concreet opstelt in een stappenplan.

Zo kan je na afloop van de training direct met het geleerde in de praktijk aan de slag kan gaan. Je oefent deze transferactie eerst met een buddy en vervolgens met je leerlingen.

Wat is het buddyproject?

De transferactie voer je uit in groepjes van twee à drie personen; je buddy’s. Deze zullen tijdens de eerste bijeenkomst gevormd worden met mensen uit je trainingsgroep. Nadat je hebt geoefend met je buddy’s, oefen je in de praktijk met je leerlingen. Wij merken dat je door te oefenen in de praktijk de theorie sneller leert en de nieuwe vaardigheden eerder eigen maakt.

Overige praktische vragen

Ik heb een vraag over mijn factuur, bij wie kan ik terecht?

Voor vragen of opmerkingen over je factuur kan je het beste contact opnemen met onze crediteurenadministratie.
Je kan hen bereiken via (030) 365 76 58 of via crediteurenadministratie@septemberonderwijs.nl. Houdt hiervoor je factuurnummer bij de hand.

Ik heb per ongeluk teveel betaald, wat nu?

Oeps, een ongeluk zit soms in een klein hoekje. Geen zorgen, dit lossen we samen met je op. Neem hiervoor contact op met crediteurenadministratie@septemberonderwijs.nl. De financiële administratie zal een creditfactuur opmaken en het bedrag zo snel mogelijk terugboeken. Houd je factuurnummer bij de hand. 

Ik heb per ongeluk een betaling gedaan zonder/met een verkeerd kenmerk, is dat erg?

Oeps, een ongeluk zit soms in een klein hoekje. Het kan zijn dat wij hierdoor de betaling niet herkennen. Neem daarom contact op met crediteurenadministratie@septemberonderwijs.nl.
Vernoem in deze mail het juiste kenmerk van het factuur en het rekeningnummer waarmee de betaling is uitgevoerd. Dan lossen wij het voor je op.

Hoe weet ik of een beurs is toegekend?

Het verschilt per beurs wanneer je terugkoppeling krijgt op je aanvraag. Neem gerust contact met ons op via (030) 265 7658 en laat ons weten welke beurs je hebt aangevraagd. Dan helpen wij je verder.

Wanneer kan ik een subsidie aanvragen?

Elke subsidie heeft een eigen aanvraagperiode. Neem voor meer informatie contact met ons op via (030) 265 76 58.

Meer weten of persoonlijk advies nodig?
Wij staan graag voor je klaar om jouw vraag te beantwoorden.

Neem gerust contact met ons op!

Bel ons op 030 - 265 7658
maandag t/m vrijdag 9 - 18 uur
Stuur ons een bericht
WhatsApp 06 - 43124596
Stel je vraag per e-mail
info@septemberonderwijs.nl