fbpx

✓ Beoordeeld met een 8,9

✓ 10+ jaar ervaring

✓ CRKBO & NRTO gecertificeerd

Gemiddelde
beoordeling

8.9

Scholing voor docenten? September: specialist in scholing


Wij zijn September, specialist in scholing van docenten. We doen er alles aan om jou jezelf optimaal te laten ontwikkelen. We geven scholing voor docenten in heel Nederland.  

Onze focus ligt op de ontwikkeling en de kwaliteit van docenten op pedagogisch en didactisch vlak, met als doel: kwalitatief beter onderwijs voor de leerlingen. De stijl van werken is oplossingsgericht, zowel in onze cursussen als tijdens coachgesprekken. Samen kijken we graag naar wat er al goed gaat en wat we kunnen doen om dit te versterken.

Naast ons staat een enthousiast team van medewerkers, dat elke dag weer alles in goede banen leidt. Ons brede netwerk van zeer ervaren trainer-coaches en ontwikkelaars draagt er bovendien aan bij dat we op vrijwel elke vraag vanuit de onderwijspraktijk een passend antwoord hebben!

Onze kernwaarden voor de beste scholing van docenten:

Persoonlijke aandacht

Als docent sta je alleen voor de klas. Je richt je aandacht volledig op de leerlingen. Maar wie heeft er aandacht voor jou? Bij September sta jij in het middelpunt. Onze cursussen gaan helemaal over jou. Aan het begin van elke cursus geef je zelf aan wat jij wilt leren. Daar passen we de scholing op aan. Ook tijdens de groepsbijeenkomsten behoud je jouw invloed en blijven we inspelen op jouw leerwensen. Daarnaast bevatten al onze cursussen standaard ten minste één individueel coachgesprek waarin jij en jouw persoonlijke ontwikkeling volledig centraal staan.

Persoonlijke ontwikkeling

Naast het overbrengen van vakkennis vervult de hedendaagse docent ook de rol van manager, coördinator, ontwerper, onderzoeker van de praktijk, innovator, adviseur, coach en lerende professional. Om plezier te houden in je werk heb je tegenwoordig meer vaardigheden nodig dan je destijds tijdens de lerarenopleiding hebt geleerd. De inhoud van onze cursussen sluit naadloos aan op de leefwereld van nu. Onze trainer-coaches vertellen je niet wat en hoe je het moet doen, maar stellen zich op als begeleider van jouw leerproces of dat van het team. We passen verfrissende en vernieuwende werkvormen en methodieken toe. Je maakt kennis met werkwijzen die wellicht nieuw zijn voor het onderwijs, maar die in andere sectoren hun waarde al ruimschoots hebben bewezen.

Positieve benadering

Een positieve benadering is geloven in jezelf én in anderen. In de dingen waar je voor gaat. Het is écht samenwerken, samen groeien, resultaten neerzetten en successen vieren. In onze cursussen richten we ons op dat wat wél werkt. Met als uitgangspunt: als iets werkt, doe daar vooral meer van. We kijken naar de successen en overwinningen die je al hebt gerealiseerd. Deze vertellen je waar je goed in bent, waar je blij van wordt en wat jou verder helpt. Een positieve benadering is een krachtige manier om veranderingen te realiseren bij jezelf, je leerlingen, je team en je school.

Werkplezier

Plezier hebben in wat je doet, is een energizer van jewelste! Onze cursussen zijn al een plezierige ervaring op zich. Ze zijn bovendien geheel gericht op de praktijk van het onderwijs. Wat je vandaag leert, kun je morgen al meteen op je school en in je klas toepassen. Ook dragen onze cursussen eraan bij dat je sterker in je schoenen staat. Dat zorgt voor meer werkplezier.

Meer weten over scholing van docenten?

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Bekijk dan onze cursussen voor docenten, of neem direct contact met ons op. Wij bieden de cursussen ook incompany aan: bij jou op school, op maat te ontwikkelen en financieel aantrekkelijk!

Interesse?
Bel 030 265 7658 

Incompany traject in het kort

Verkenning van de ontwikkelsituatie in jouw organisatie of team

Flexibele samenstelling van intern programma in goed overleg

Combinatie van teamtrainingen en individuele coaching

Praktijkgerichte oefeningen met werkplezier

Vraag onze brochure aan

Bekijk ons cursusaanbod

Verhalen uit het onderwijs

Coachtechnieken en werkvormen

Misschien vind je dit ook interessant?